Visina računa za gas kao da smo održavali temperaturu u paklu
Računi za utrošeni gas za januar koji su isporučeni na adrese potrošača u Inđiji izazvali su nevericu. Razlika u računu za prvi mesec 2024. i decembar 2023. godine su od 7 do 20.000 dinara. U JP Ingas kažu da je na visinu računa uticala prosečna januarska temperatura, praznici i korekcija cene kvaliteta gasa koju određuje Srbijagas.
Računi za utrošeni gas u januaru isporučeni su potrošačima u Inđiji u ponedeljak 12.februara, visina računa većini potrošača je neprijatno iznenađenje jer ih je dočekalo znatno uvećanje računa. Od juče ispred šaltera preduzeća za distribuciju gasa stvaraju se redovi potrošača koji čekaju objašnjenje računa.
-Račun za decembar je iznosio 21.000 dok je za januar 28.000 dinara – upoređuje račune penzionerka iz Inđije.
Većina potrošača ima istu računicu, sa 24 na 31 hiljadu, sa 20.000 na 36.000 dinara, rekorder u visini računa je dvočlana porodica koja greje 120 kvadrata i razlika u računu decembar/januar je 20.000 dinara.
-Ovo je pakao, računi su kao da smo održavali temperaturu u paklu. Nemam reči. – komentariše samohrana majka troje dece koja čeka u redu za „pojašnjenje računa“.
Direktor JP Ingas Zoran Milićević nije odgovarao a pozive i poruke IN Medija za obrazloženje računa kao i mogućnosti olakšice pri plaćanju januarskih računa. Na telefone ovog javnog preduzeća navedene na sajtu i računima niko ne podiže slušalicu.
U kol centru „Sistem 48“ za IN Medija kažu da ne znaju kome da upute zahtev za pojašnjenje računa za gas.
-Ne znam ko je nadležan da odgovori. Ostavite broj pa će posle praznika neko odgovoriti. – kažu u kol centru „Sistem 48“ koji je zamišljen da odgovore na pitanja građana prosledi najkasnije u roku od 48 sati.
Na besplatnoj info liniji (0800252250) za IN Medija kažu da je na visinu januarskog računa pre svega uticala prosečna temperatura u tom mesecu zatim novogodišnji praznici kada su ljudi više kući a onda i korekcija gornje toplotne vrednosti gasa.
-Niste jedini koji zovu, dosta poziva ima od juče, ljudi se žale. Na visoke račune uticale su prosečne temperature, koje u decembru i januaru nisu bile iste. Takođe na visinu računa utiče i korekcija kvaliteta gasa koju mi ne određujemo nego dobijamo od distributera odnosno Srbija gasa. Isto tako na potrošnju pa samim tim i na račun utiču praznici kada se ljudi malo više opuste, više borave kući i odmah se to odrazi na potrošnju. – kažu u info centru preduzeća Ingas.
Iz ovog informativnog centra ističu da stavku „gornja toplotna vrednost gasa GCV“ dobijaju direktno od distributera Srbijagas na osnovu čega se dalje obračunavaju računi potrošačima. Ta stavka odnosno vrednost je promenjiva.
Mogućnost reprograma ili olakšica pri plaćanju visokih računa još uvek nije u opticaju „što ne znači da Nadzorni odbor neće odlučivati o tome“ poručuju iz informativnog centra Ingasa.
-Za sad nemamo nikakvu odluku dobavljača odnosno Srbijagasa kao ni odluku našeg Nadzornog odbora, ali to ne znači da je ta mogućnost isključena. – objašnjavaju.
U svakom momentu građani koji smatraju da su oštećeni mogu se obratiti JP Ingas koji će, prema njihovim uveravanjima, izvršiti sve potrebne provere kako bi se utvrdilo ima li greške u obračunima potrošnje i cene.
Podsetimo, cena gasa je od 1. novembra prošle godine uvećana za 10 odsto. U proseku cena po kubnom metru porasla je sa 43 na oko 47 dinara.
Prema procenama Srbijagasa, za prosečnu potrošnju od oko 400 kubika, računi su trebali biti veći za oko 1.200 dinara.