Vučić u kampanji za predsedničke izbore potrošio 704,7 miliona, od čega 559 za oglašavanje
Kampanja lidera Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića za prošlogodišnje predsedničke izbore koštala je 704,7 miliona dinara ili šest miliona evra. Svi ostali predsednički kandidati zbirno su potrošili 258,7 miliona dinara, pokazuju zvanični podaci Agencije za sprečavanje korupcije, piše portal N1 Beograd. Prema konačnom izveštaju o troškovima izborne kampanje, Vučić je samo za oglašavanje u medijima […]
Kampanja lidera Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića za prošlogodišnje predsedničke izbore koštala je 704,7 miliona dinara ili šest miliona evra.
Svi ostali predsednički kandidati zbirno su potrošili 258,7 miliona dinara, pokazuju zvanični podaci Agencije za sprečavanje korupcije, piše portal N1 Beograd.
Prema konačnom izveštaju o troškovima izborne kampanje, Vučić je samo za oglašavanje u medijima tokom izborne kampanje koja je trajala svega 29 dana potrošio 559 miliona dinara ili oko 4,8 miliona evra, dok su svi ostali akteri predsedničkih izbora zajedno u te svrhe izdvojili 88 miliona dinara.
Druga najskuplja kampanja za predsedničke izbore, ali znatno skromnija od Vučićeve, bila je ona koju je vodio Zdravko Ponoš.
Bivši načelnik Generalštaba Vojske Srbije, koga je podržala najveća opoziciona grupacija stranaka na tim izborima, potrošio je 51,3 miliona dinara, od čega je trošak oglašavanja u medijima iznosio nepunih 20 miliona.
Boško Obradović, Miloš Jovanović, Milica Đurđević Stamenkovski i Branka Stamenković potrošili su na svoje izborne kampanje po nešto više od 46 miliona dinara.
Najmanje je koštala kampanja Biljane Stojković, koju je predložila Grupa građana „Moramo“ – 21,6 miliona dinara, iako je na raspolaganju imala 46,1 milion. Preostali neutrošeni novac u iznosu od oko 24,5 miliona dinara Stojković je vratila u republički budžet.
Troškovi oglašavanja u kampanji za predsedničke izbore zauzimaju prvo mesto u ukupnim troškovima političkih aktera i čine 67,16 odsto ukupnih troškova u iznosu od 647 miliona dinara, pri čemu dominantnu ulogu imaju troškovi TV oglašavanja.
U te troškove spadaju svi izdaci vezani za oglašavanje na televiziji, radiju, u štampanim medijima, a beleži se i rast troškova oglašavanja na internetu i društvenim mrežama.
Kada je reč o prihodima kandidata za predsednika Srbije, najzastupljeniji su prihodi iz budžeta – približno 898 miliona dinara ili 93,15 odsto od ukupnih prihoda i predstavljaju prvi po značaju izvor finansiranja izborne kampanje u 2022. godini.
Reizabrani predsednik Srbije Aleksandar Vučić raspolagao je sa skoro 646 miliona dinara iz budžeta, dok su ostali kandidati mogli da računaju na po 46,1 milion.
Parlamentarni izbori: Najskuplju kampanju imao SNS
Najskuplju kampanju za parlamentarne izbore koji su takođe održani 3. aprila 2022. godine vodila je Srpska napredna stranka.
Partija na čijem je čelu Aleksandar Vučić potrošila je 321,4 miliona dinara, što je na nivou polovine troškova SNS u izbornoj kampanji 2020. godine.
Po obimu potrošenog novca u izbornoj kampanji sledi Socijalistička partija Srbije sa 236 miliona dinara, a više od sto miliona dinara potrošila je još samo opoziciona koalicija Ujedinjeni za pobedu Srbije – 113,3 miliona.
Najštedljiviji u kampanji za izbor narodnih poslanika bili su Suverenisti Saše Radulovića, koji su potrošili tek nešto više od 20 miliona dinara.
Podnosioci izbornih lista su u kampanji za parlamentarne izbore u 2022. godini ostvarili ukupne prihode u iznosu od približno 1,09 milijardi dinara.
Najzastupljeniji su bili prihodi iz budžeta – 874,66 miliona dinara ili 80,50 odsto od ukupnih prihoda i predstavljaju prvi po značaju izvor finansiranja izborne kampanje.
Prilozi fizičkih lica učestvovali su u prihodima sa 11,57 odsto, dok su političke partije iz sopstvenih izvora (novčana sredstva za redovan rad) prikupile oko 85 miliona dinara, što iznosi 7,81 odsto ukupnog budžeta.
Više o ovoj temi pročitajte OVDE.
IN Medija