Zajednički centar kinesko-evropske brze železnice u Inđiji
Produbljena saradnja sa Kinom
Šang-dong, zajednički centar kinesko-evropske brze železnice, otvoren je u Inđiji. Povod je dolazak prvog kineskog voza sa sirovinama za izradu guma u fabrici kompanije „Linglong“.
Brzi voz u Srbiji otvorio je nove mogućnosti za kvalitetniji i brži razvoj teretnog i putničkog saobraćaja. Pored ekoloških prednosti, efikasnost i stabilnost u snabdevanju, glavna je karakteristika prevoza dobara železnicom.
Sekretar stranke i predsednika „Šangdong hajspid grupe“ Vang Ćifeng kaže da osnivanje zajedničkog centra u Srbiji predstavlja još jednu prekretnicu u istoriji razvoja teretnog železničkog saobraćaja Kina-Evropa-Šangdong.
–Produbljujemo saradnju Kine i Srbije, a u sledećem koraku ćemo se osloniti da ovaj zajednički centar poveća obrt i ubrza vezu sa važnim čvorovima u Mađarskoj i Poljskoj.- kazao je Ćifeng aprenosi RTS.
Savetnik ambasadora Kine u Srbiji Že Žang ukazuje da su se u davna vremena na putu svile čula zvona kamile, a sada su to, navodi, točkovi vozova Kina Evropa.
–Kao vodeći projekat i kultni brend međunarodne saradnje ‘Pojas i put’, teretni vozovi Evrope i Kine postali su popularan međunarodni proizvod. Osnivanje ovog centra dodatno će obogatiti saradnju Šangdonga i Srbije i ojačati stabilnost međunadordnih lanaca snabdevanja. – ističe Žang.
Inđija postaje važan terminal na ruti od Evrope do Kine
Povećavanjem i unapređenjem kapaciteta intermodalnog terminala Inđija, Srbija postaje važan logistički centar u ovom delu Evrope.
Martin Kubek, zamenik izvršnog direktora „Metrans grupe“, napominje da je Beograd, odnosno ,terminal „Inđija“ prošle godine postao jedan od najvažnijih terminala u mreži „Metrans grupe“.
–I sa ponosom nudimo klijentima i partnerima u Srbiji i susednim zemljama naše iskustvo i znanje. ‘Metrans’ rado investira u Srbiji i razvija modernu intermodalnu vezu sa našom mrežom i lukama. -kaže Kubek.
Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Srbije Tomislav Momirović naglašava da je ovaj teretni voz, koji prevozi sirovine potrebne za fabriku guma u fabrici „Linglong“, jedna od najvećih investicija poslednjih godina u našoj zemlji.
–Kao i drugi teretni vozovi koji su prešli daleki put od Kazahstana, Rusije, Belorusije, Poljske, Mađarske u Srbiju, ukazuju na snažno ekonomsko partnerstvo i to koliko je Srbija važan partner Narodnoj Republici Kini. – zaključuje Momirović.
RTS podseća da je Srbija prvi slobodnotrgovinski partner Kine u centralnoj i istočnoj Evropi.
Metrans, železnička filijala luke Hamburg, kupila Adrija rejl grupu u Srbiji i Hrvatskoj
Превод термина:
Кинеско – пренадувани кредити
Европска – бирократија и корупција
Железница – транспорт руде и опасних материја