Zakon o oglašavanju bez učešća novinarskih i medijskih udruženja
Koalicija za slobodu medija ukazala je na, kako su naveli, još jedan propust Vlade Srbije kada je u pitanju implementacija Medijske strategije koja kasni već treću godinu zaredom. – Naime, Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je 17. maja 2023. godine osnovalo Radnu grupu za izmene i dopune Zakona o oglašavanju, a da pri tom o […]
Koalicija za slobodu medija ukazala je na, kako su naveli, još jedan propust Vlade Srbije kada je u pitanju implementacija Medijske strategije koja kasni već treću godinu zaredom.
– Naime, Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je 17. maja 2023. godine osnovalo Radnu grupu za izmene i dopune Zakona o oglašavanju, a da pri tom o tome nije ni obavešteno Ministarstvo informisanja i telekomunikacija koje je nadležno za implementiranje Medijske strategije u kojoj se četiri aktivnosti vezuju upravo za oblast oglašavanja. – saopštila je Fondacija Slavko Ćuruvija.
Kako navode, uređenje oblasti oglašavanja ključno je za uspostavljanje fer i transparentnog medijskog tržišta i osnovni je preduslov za održivost pre svega privatnih medija.
– Podsećamo da je država propustila da na samom početku implementacije Medijske strategije izradi sveobuhvatnu analizu relevantnog medijskog tržišta koja je trebalo da obuhvati i tržište oglašavanja i da jasnu sliku o tome šta su problemi u ovoj oblasti, a koji utiču na pluralizam medijskog sadržaja. Posebna pažnja u Strategiji posvećena je tzv. državnom oglašavanju (oglašavanju organa javne vlasti i privrednih društava koji su u delu ili u potpunosti u državnom vlasništvu) koje posebno utiče na poremećaj medijskog tržišta favorizovanjem određenih medijskih kompanija. – kaže se u saopštenju.
Imajući to u vidu, Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je, dodaju, ipak propustilo da uvrsti u pomenutu Radnu grupu predstavnike medijske zajednice, pre svega predstavnike asocijacija koje okupljaju privatne medije.
– Iako smo više puta dobili obećanje od Vlade Srbije i premijerke da će biti uspostavljena koordinacija među različitim radnim grupama koje su osnovane radi izmena i dopuna medijskih i drugih relevantnih zakona koji se pominju i nalaze se u okviru određenih aktivnosti u Medijskoj strategiji, Vlada nastavlja sa svojom lošom praksom netransparentnog i nekoordinisanog rada, što samo otežava i usporava procese reformi koji su važni za celokupno srpsko društvo. Pozivamo Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine da ponovo razmotri svoju odluku o formiranju radne grupe i uvrsti u istu predstavnike relevantnih medijskih asocijacija. – naglašavaju iz Fondacije.
Koaliciju za slobodu medija čine Asocijacija medija, Asocijacija onlajn medija (AOM), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Poslovno udruženje Asocijacija lokalnih i nezavisnih medija „Lokal Pres“ i Slavko Ćuruvija Fondacija.
IN Medija