• Zakon o oglašavanju bez učešća novinarskih i medijskih udruženja

    Koalicija za slobodu medija ukazala je na, kako su naveli, još jedan propust Vlade Srbije kada je u pitanju implementacija Medijske strategije koja kasni već treću godinu zaredom. – Naime, Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je 17. maja 2023. godine osnovalo Radnu grupu za izmene i dopune Zakona o oglašavanju, a da pri tom o […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Zakon o oglašavanju bez učešća novinarskih i medijskih udruženja

    Koalicija za slobodu medija ukazala je na, kako su naveli, još jedan propust Vlade Srbije kada je u pitanju implementacija Medijske strategije koja kasni već treću godinu zaredom.

    Naime, Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je 17. maja 2023. godine osnovalo Radnu grupu za izmene i dopune Zakona o oglašavanju, a da pri tom o tome nije ni obavešteno Ministarstvo informisanja i telekomunikacija koje je nadležno za implementiranje Medijske strategije u kojoj se četiri aktivnosti vezuju upravo za oblast oglašavanja. – saopštila je Fondacija Slavko Ćuruvija.

    Kako navode, uređenje oblasti oglašavanja ključno je za uspostavljanje fer i transparentnog medijskog tržišta i osnovni je preduslov za održivost pre svega privatnih medija.

    Podsećamo da je država propustila da na samom početku implementacije Medijske strategije izradi sveobuhvatnu analizu relevantnog medijskog tržišta koja je trebalo da obuhvati i tržište oglašavanja i da jasnu sliku o tome šta su problemi u ovoj oblasti, a koji utiču na pluralizam medijskog sadržaja. Posebna pažnja u Strategiji posvećena je tzv. državnom oglašavanju (oglašavanju organa javne vlasti i privrednih društava koji su u delu ili u potpunosti u državnom vlasništvu) koje posebno utiče na poremećaj medijskog tržišta favorizovanjem određenih medijskih kompanija. – kaže se u saopštenju.

    Imajući to u vidu, Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je, dodaju, ipak propustilo da uvrsti u pomenutu Radnu grupu predstavnike medijske zajednice, pre svega predstavnike asocijacija koje okupljaju privatne medije.

    Iako smo više puta dobili obećanje od Vlade Srbije i premijerke da će biti uspostavljena koordinacija među različitim radnim grupama koje su osnovane radi izmena i dopuna medijskih i drugih relevantnih zakona koji se pominju i nalaze se u okviru određenih aktivnosti u Medijskoj strategiji, Vlada nastavlja sa svojom lošom praksom netransparentnog i nekoordinisanog rada, što samo otežava i usporava procese reformi koji su važni za celokupno srpsko društvo. Pozivamo Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine da ponovo razmotri svoju odluku o formiranju radne grupe i uvrsti u istu predstavnike relevantnih medijskih asocijacija. – naglašavaju iz Fondacije.

    Koaliciju za slobodu medija čine Asocijacija medija, Asocijacija onlajn medija (AOM), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Poslovno udruženje Asocijacija lokalnih i nezavisnih medija „Lokal Pres“ i Slavko Ćuruvija Fondacija.

    IN Medija

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija