• Završetak izgradnje regionalne deponije ni na vidiku

    Iako je opština Inđija još 11. oktobra 2019. godine,  donela Odluku o opravdanosti pokretanja postupka javno – privatnog parnerstva bez elemenata koncesije sa firmom Ecogreen investments iz Dubai-ja kako bi se konačno završila izgradnja regionalne sanitarne deponije, kojom bi rukovodio JP „Ingrin“Inđija, do uspostavljanja JPP još nije došlo niti je sasvim sigurno da će partnerstva […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Završetak izgradnje regionalne deponije ni na vidiku

    Iako je opština Inđija još 11. oktobra 2019. godine,  donela Odluku o opravdanosti pokretanja postupka javno – privatnog parnerstva bez elemenata koncesije sa firmom Ecogreen investments iz Dubai-ja kako bi se konačno završila izgradnja regionalne sanitarne deponije, kojom bi rukovodio JP „Ingrin“Inđija, do uspostavljanja JPP još nije došlo niti je sasvim sigurno da će partnerstva  sa firmom iz Dubaija uopšte biti.

    Firma Evogreen investments  je trebala da gradi regionalnu sanitarnu deponiju i uloži oko dva do tri miliona evra kako bi se deponija konačno nakon 16 godina stavila u funkciju Međutim, u samom procesu uspostavljanja parnerstva je došlo do zastoja.  To je nedavno potvrdio i predsednik opštine Inđija Vladimir Gak dok u planu JP „Ingrin“ za narednu godinu se uopšte ne pominje partner iz Dubaija.

    Predsednik opštine Inđija, Vladimir Gak je, početkom decembra, za lokalne medije izjavio da postoji mogućnost menjanja privatnog partnera ukoliko se proces ne nastavi.

    Došlo je do nekih pomeranja od strane privatnog parnnera i u situaciji smo da sada vidimo kako će se to nastaviti dalje. Ako ništa drugo, tražiće se drugi partner  –  kazao je Gak.

    Predlog Plana JP Ingrin za 2022. godinu

    Prema planu JP „Ingrin“, u koji je IN Medija imala uvid, ovo javno preduzeće u predlogu Programa poslovanja za 2022. godinu i dalje ističe da je predviđen nastavak izgradnje regionalne sanitarne deponije ali se više u njihom izveštaju ne pominje firma iz Dubaija kao što je to bio slučaj sa izveštajima iz 2019. godine pa i 2020.

    Izveštaj JP Ingrin 2020. godina

    Kada je reč o uspostavljanja javno – privatnog partnerstva opštine Inđija i kompanije iz Dubai-a, sam projekat je dobio “zeleno svetlo” pored već pomenutog lokalnog parlamenta i  Komisije za javno – privatno partnerstvo.

    Prema predlogu koncesionog akta koji je podržala Komisija za javno – privatno partnerstvo, regionalna deponija bi imala transfer stanicu u Zrenjaninu koja će biti sedište prikupljanja komunalnog otpada iz grada Zrenjanina i opština Žitište, Sečanj, Titel, dok će sedište u Inđiji prikupljati otpad iz opština Inđija, Stara Pazova, Ruma, Irig, Pećinci i Sremski Кarlovci.

    Kako je ranije za naš portal objasnio Nemanja Nenadić iz Transparentnost Srbija, Opština Inđija nije bila u obavezi da partnera iz Dubaija  bira u postupku nabavke, već na osnovu međudržavnog sporazuma sa Emiratima.

    To mi je malo neobična situacija, jer koliko znam ono što ide na osnovu međudržavnog sporazuma uopšte ne prolazi kroz odobrenje komisije za JPP. Najbolji primer za to je  Beograd na vodi.– objasnio je Nenadić.

    Podsećanja radi, 2005. godine,  opština Inđija je pokrenula inicijativu za izgradnju regionalne deponije., potpisan je Sporazum o saradnji i formiranju regiona za upravljanje čvrstim komunalnim otpadom što čini prostor na kome živi nešto više od 250.000 stanovnika. Potpisnici Sporazuma su tada bile opštine Inđija, Stara Pazova, Ruma, Irig, Šid, Sremski Karlovci i Pećinci..

    Više od 16 godina je prošlo od tada i još uvek se ne zna kada će projekat neophodne regionalne sanitarne deponije biti konačno završen.

    Miodrag Blečić (IN Medija)

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Inđija

    Javna rasprava o rebalansu budžeta od 27. aprila

    U ponedeljak, od 10 sati, održaće se sednica Opštinskog veća na kojoj će većnici doneti Zaključak o sprovođenju javne rasprave o Nacrtu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o budžetu opštine […]