• Dodela nacionalnih TV frekvencija: pogledajte kandidate koji žele da ih gleda cela Srbija

    Dva dana pre isteka rokak za predaju dokumentacije, zahuktava se kampanja za dodelu nacionalnih TV frekvencija. Na konkurs koji je raspisalo Regulatorno telo za elektronske medije (REM) javilo se više televizijskih kanala, a prema raznim najavama, do ponedeljka, kada rok ističe, trebalo bi da se prijavi njih ukupno deset. „Nacionalna četvorka“ ne odustaje Očekivano, na […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Dodela nacionalnih TV frekvencija: pogledajte kandidate koji žele da ih gleda cela Srbija

    Dva dana pre isteka rokak za predaju dokumentacije, zahuktava se kampanja za dodelu nacionalnih TV frekvencija.

    Na konkurs koji je raspisalo Regulatorno telo za elektronske medije (REM) javilo se više televizijskih kanala, a prema raznim najavama, do ponedeljka, kada rok ističe, trebalo bi da se prijavi njih ukupno deset.

    „Nacionalna četvorka“ ne odustaje

    Očekivano, na konkurs su se odazvale sve četiri televizije koje već imaju nacioalnu pokrivenost ili su najavile da će to uraditi: TV Pink, TVB92, TV Prva i TV Hepi.

    Željko Mitrović, vlasnik TV Pink izjavio je za Danas da je predao neophodnu dokumentaciju REM-u, ne samo za osnovni kanal, već i za nekadašnji kanal Pink 3, koji je u međuvremenu promenio ime u TV Vesti.

    Vlasnik televizija Prva i B92 Srđan Milovanović najavio je da će i te dve TV kuće ponovo konkurisati za frekvenciju, ali nije poznato da li je to do ovog trenutka i učinio.

    Slično je i sa TV Hepi, za koju je Milomir Marić pre nekoliko meseci tvrdio da će podneti zahtev za dodelu TV frekvencije sa nacionalnom pokrivenošću.

    Novi igrači na terenu

    Pored TV Vesti, u vlasništvu kompanije Pink Media Group, na medijsko nebo Srbije u ovom trenutku želi da uđe još 5 televizijskih kanala.

    Za dozvolu za nacionalnu pokrivenost konkurisali su ili će konkurisati i televizije N1, Nova S, BK, Una i Blic.

    Televizije N1 i Nova S predale su neophodnu dokumentaciju za konkurs za dodelu nacionalne dozvole za emitovanje programa. Veruju da ispunjavaju propisane uslove za dobijanje dozvole za nacionalnu pokriivenost i u elaboratima su navele detalje buduće programske šeme. Nadaju se i da će dobiti dozvolu, uprkos stalnim napadima vlasti na novinare i upravu tih medijskih kuća zbog nezavisnog izveštavanja o aferama vlasti.

    Na konkurs se navodno javila i BK TV, nekadašnji TV kanal u vlasništvu Bogoljuba Karića i njegove BK Grupe, koji je ugašen 2006. godine. Iz te televizije potvrdili su za Danas da su drugi put za četiri godine podneli prijavu za „svoju davno stečenu poziciju nacionalnog emitera, koja joj je nasilno i oteta 2006. godine od strane tadašnje Vlade Srbije.

    TV Una jedna je od najmlađih televizija na medijskom nebu Srbije i regiona. Iako su osnivanje te televizije pratile brojne kontroverze, pa i ona koju je iznela pevačica Severina, da iza TV Una stoji sin Milorada Dodika, iz nje najavljuju „ambiciozan produkcijski i programski plan za jesenju sezonu” i podnošenje zahteva za dobijenje frekvenciju za emitovanje programa u celoj Srbiji.

    Spekuliše se da je deseta televizija koja bi trebalo da uđe u trku za nacionalnu frekvenciju TV Blic, buduća TV kuća kompanije Ringier, koja stoji iza dnevnog lista Blic.

    Tu vest objavio je list Danas, navodeći da se “pojedincima kojima se nudi posao na Blic TV, navodno, naglašava se da će budući kanal najverovatnije dobiti nacionalnu frekvenciju, a menadžment Ringiera, prema našim izvorima, lobira u vrhu vlasti za konačnu realizaciju te ideje”.

    Frekvencija nezavisnima ili „tajkunima vlasti“?

    Konkurs za prijavljivanje za dodelu nacionalnih TV frekvencija otvoren je do ponedeljka, 20. juna, ali u ovom trenutku nije poznato kada će REM završiti analizu prispelih prijava.

    Prema proceduri, stručnjaci iz REM-a sada će pregledati prispele prijave i u slučaju pojave nedostataka kontaktirati podnosioca prijave da ih ispravi ili dopuni., Tek tada će moći da donese odlku ko će biti nosioci pet nacionalnih televizijskih frekvencija.

    Nacionalnu frekvenciju trenutno imaju četiri televizije: Pink, Hepi, Prva i B92, a peta frekvencija je već devet godina neraspoređena, od kako je ugašena TV Avala, koja je imala tu dozvolu.

    Spisak TV kanala za 5 nacionalnih frekvencija:
    TV Pink
    TV Vesti
    TV Prva
    TV B92
    TV Hepi
    TV Nova S
    TV N1
    TV BK
    TV Una
    TV Blic

    Frekvencije se obnavljaju na svakih 10 godina, a tim poslom, se bavi REM, koga deo medija optužuje za pritisak na nezvavisne medije i saradnju sa Srpskom naprednom strakom i medijima koje ona kontroliše ili na njih ima uticaj.

    Deo opozicije tvrdi da će da će „ova vlast dodeliti nacionalnu frekvenciju nezavisnom mediju već svojim „tajkunima“.

    RTS i RTV ne konkurišu za frekvenciju, već ih dobijaju po automatizmu, kao javni servisi.

    Avalski toranj (fotografija: Aleksandar Lakić)

    POGLEDAJTE JOŠ:

    https://multisite.radio021.rs/inmedija2/rem-pokrenuo-prekrsajni-postupak-protiv-televizija-b92-pink-prva-i-hepi/

    Radovan Nikolić (IN Medija)

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije TEHNOLOGIJA

    Upozorenje korisnicima Yettel banke

    Yettel banka upozorila je korisnike da se pojavio lažni profil banke u kom pozivaju da se učestvuje u anketi i da korisnici ne pristuipaju anketi I ne ostavljaju lične […]