• Godinu dana ista obećanja: Gašić ponovo najavljuje novi javni prevoz

    Predsednik Opštine Inđija Marko Gašić ponovo je najavio da će „vrlo brzo“ biti usvojen Nacrt javno–privatnog partnerstva za gradski prevoz, gotovo identično kao i pre godinu dana, kada je rekao da će građani Inđije do marta 2025. imati nov i uređen prevoz. Javna nabavka, međutim, nikada nije raspisana, dok autobusi Javnog preduzeća Inđija redovno završavaju – na mitinzima Srpske napredne stranke.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Godinu dana ista obećanja: Gašić ponovo najavljuje novi javni prevoz
    Foto: IN Medija

    Definitivna je odluka da se ulazi u javno–privatno partnerstvo, ja to očekujem vrlo brzo. Možda već na narednoj sednici Skupštine opštine da se usvoji Nacrt tog partnerstva, kako bi što pre raspisali javnu nabavku i, nadam se, bar do kraja prvog kvartala sledeće godine završili i dobili novi prevoz – kazao je Gašić.

    I u novembru prošle godine Gašić je najavio koncesioni akt i raspisivanje javne nabavke, obećavajući da će građani Inđije „već u martu 2025. godine“ imati uređen gradski prevoz.

    Predsednik opštine je tada istakao da bi, uz odobrenje republičke komisije, javna nabavka mogla biti raspisana početkom januara, a novi gradski prevoz uspostavljen do marta 2025. godine.

    Gašić: Novi gradski prevoz u Inđiji očekuje se u martu 2025. godine

    I Gašićev prethodnik, Vladimir Gak, više puta je najavio konačno rešenje problema sa javnim prevozom. Krajem decembra 2023. godine Gak je izjavio da je javni prevoz u Inđiji „prioritet broj jedan i problem broj jedan“ i najavio da će problem biti rešen.

    Neke stvari ne mogu da se rešavaju preko noći, i meni bi danas mnogo bilo lakše da prevoz funkcioniše, ali nažalost tako je kako je. Ne možete biti predsednik opštine i vladajuća većina a da vam sve ide na ruku i da nigde ne postoji apsolutno problem – rekao je tada Gak.

    On je dodao da je pri kraju projekat javno–privatnog partnerstva, ističući da će uslovi za prevoz biti mnogo strožiji nego do tada, sa većim brojem vozila i preciznijim standardima:

    Završetak je projekta za javno–privatno partnerstvo za prevoz u Inđiji za narednih deset godina. Dakle, sada kad uradimo pojaviće se ko god, ali će morati ispuniti mnogo strožije uslove. I da prevoz ne funkcioniše dobro, pitanje prevoza je prioritet broj jedan i problem broj jedan, koji mora da se reši. Postoji problem, problem se rešava. Idemo dalje i rešićemo ga kao i svaki put – kazao je krajem 2023. godine Vladimir Gak.

    Međutim, stanovnici opštine Inđija i dalje su morali da koriste nepouzdanu Lastu da bi stigli do svojih naselja.

    Lokalna vlast, umesto da reši višegodišnji problem nedostatka gradskog prevoza, autobusi Javnog preduzeća Inđija (JPI) najčešće se mogu videti u službi stranačkih okupljanja.

    IN Medija je 15. februara ove godine, na Dan državnosti, zabeležila kako autobusi JPI, koje plaćaju građani Inđije, prevoze učesnike mitinga Srpske napredne stranke u Sremskoj Mitrovici. U vozilu registarskih oznaka BG 2399 SV nalazili su se i bivši i sadašnji direktori javnih preduzeća, dok su građani Inđije toga dana satima čekali prevoz iz seoskih naselja kako bi stigli na posao.

    Sreli smo se sa autobusima JPI na Sretenje – u Sremskoj Mitrovici

    Istorijat gradskog prevoza

    Inđija je javni prevoz prvi put dobila u julu 2011. godine. Do tada su stanovnici okolnih sela morali da presedaju na glavnoj inđijskoj stanici kako bi stigli do svojih naselja. Sistem koji je tada uveden bio je organizovan tako da dve kružne linije iz različitih pravaca saobraćaju na svakih pola sata, dok je teritorija opštine bila podeljena u tri zone.

    Prva zona obuhvatala je industrijsku zonu, druga kružnu liniju kroz sva naseljena mesta osim Starog Slankamena, Slankamenačkih Vinograda i Čortanovaca, koji su pripadali trećoj zoni. Takav model funkcionisao je nekoliko godina i ocenjen je kao jedno od retkih rešenja koje je Inđiji donelo konkretnu korist.

    Četrnaest godina kasnije, od tog sistema nije ostalo gotovo ništa – autobusi kasne, linije su neredovne, a rešenja se svode na ponavljanje obećanja o „novom i uređenom prevozu“.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Inđija