• Ima li osim obećanja i rešenje za drugi deo Kralja Petra ulice?

    Brza pruga donela je sa sobom brojne probleme koje je mogla sprečiti lokalna vlast da je reagovala na vreme. Jedan od najvećih propusta je nedostatak adekvatnih prelaza preko pruge za stanovnike dela ulice Kralja Petra, što je rezultiralo njihovim odsecanjem od ostatka grada. Jedini način da više stotina inđinčana dođe do centra, posla ili škole […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Ima li osim obećanja i rešenje za drugi deo Kralja Petra ulice?

    Brza pruga donela je sa sobom brojne probleme koje je mogla sprečiti lokalna vlast da je reagovala na vreme.

    Jedan od najvećih propusta je nedostatak adekvatnih prelaza preko pruge za stanovnike dela ulice Kralja Petra, što je rezultiralo njihovim odsecanjem od ostatka grada.

    Jedini način da više stotina inđinčana dođe do centra, posla ili škole je prelazak preko nadvožnjaka koji je namenjen isključivo za motorna vozila čime se svakodneno izlažu riziku.

    Pored stanovnika pomenute ulice,nebezbedan prelazak i realna opasnost svakodnevno očekuje i više hiljada radnika jer se u blizini nalazi i industrijska zona.

    S obzirom da predstavnici lokalne vlasti nisu ispunili svoje obećanje dato pre više od dve godine da će se pronaći rešenje problema, obratili su se resornom ministru Goranu Vesiću koji im je na desetominutnom sastanku predložio rešenje i dao još jedno obećanje da će problem biti rešen.

    U odnosu na prethodna obećanja, Vesić ja naveo da „radovi kreću odmah„. Građani tog dela Inđije su potvrdili novinaru IN Medija da veruju da ‘će za razliku od lokalne, republička vlast ovog puta ispuniti obećanje.

    Dizanje ruku bez razmišljanja

    O Idejnom projektu brze pruge koji je radio Saobraćajni intitut CIP govorilo se 14. jula 2010. godine O toj temi govorilo se na sastanku kod tadašnjeg predsednika Izvršnog veća Vojvodine Bojana Pajtića, gde su pored predstavnika Saobraćajnog instituta CIP bili i predstavnici Železnica Srbije kao investitora projekta, predsednici opština Stara Pazova, Inđija, Sremski Karlovci i Novi Sad. Tada je navedeno da kada je reč o obavezama opština kroz koje pruga prolazi prema ovom projektu, one će se ogledati u pružanju logističke podrške Železnicama Srbije i Saobraćajnom institutu CIP.

    Odluku o izradi Plana detaljne regulacije rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje dvokolosečne pruge Beograd – Novi Sad – Subotica – granica Mađarske deonica: Stara Pazova – Novi Sad na teritoriji opštine Inđija donela je Skupština Opštine Inđija na sednici 2.marta 2011. godine,

    Iznenadujuće je da su te izmene ponovno prošle kroz lokalnu Skupštinu u oktobru  2016. godine, bez ikakve pažnje ili reakcije nadležnih. Na javnom uvidu u opštini Inđija 2016. godine niko iz opštine nije podneo primedbu ili primere koji su ukazivali na moguće probleme, da je potrebno izgraditi pešački prelaz ili pothodnik za pešake

    Radovi na izgradnji brze pruge počeli su 28. novembra 2017. godine.

    U prvom vozu nazvanim „Soko“, 19. marta 2022. godine, na relaciji Beograd – Novi Sad bili su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, premijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije što je bila glavna vest u medijima kako u Srbiji tako i u samoj Inđiji.

     Prelazili preko pruge pola veka, sad u getu

    Pre puštanja brze pruge u saobraćaj iz Infrastruktura železnice Srbije a.d. je više puta navedeno da će na deonici brze pruge između Stare Pazove i Novog Sada biće izgrađeno ukupno 62 nova objekta, kao što su mostovi, galerije, vijadukti, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici ili propusti. Među tim objektima nije bilo reči o tome na koji će način prugu prelaziti stanovnici drugog dela ulice Kralja Petra Prvog i radnici zaposleni u kompanijama jugoistočne radne zone u Inđiji. Umesto prelaza, projektom je na tom delu bilo predviđeno izgradnja tzv „pružnog zida“.

    Reč je o delu kraka pruge Inđija -Šid. Taj krak je dugačak nekih 500 metara, ali je to dovoljno da se stanovnicima drugog dela ulice Kralja Petra, zbog podizanja pružnog zida, zatvori jedini prolazak ka centru grada i obižnjoj osnovnoj školi “Jovan Popovič”.

    Netransparentno planiranje postalo je očigledno tek kada je brza pruga puštena u rad, a stanovnici drugog dela ulice Kralja Petra Prvog u Inđiji shvatili da su odsečeni od ostatka grada.

    Kada se radio projekat brze pruge, resorno ministarstvo i Železnice Srbije su poslali dopis Opštini Inđija kako bi se podnele primedbe i samo da je neko iz Opštine otvorio taj projekat mogao je da vidi da u za drugi deo ulice Kralja Petra nema prelaza. Samo da su rekli Železnici „Želimo da se tu napravi pasarela sa liftom“, Železnica bi rekla „nparavićemo“,  Zato mislim da je kompletna odgovornost na vlasti i žao mi je što predsednik Opštine štiti neodgovorne pojedince koji očigledno nisu radili svoj posao. – tvrdi odbornik Građanina u Skupštini opštine Inđija Strahinja Jovanovič.

    Okupljanje pred protest

    Kao što smo naveli, lokalna vlast nije prepoznala važnost obezbeđivanja sigurnih prelaza za pešake i zanemarila je potrebe građana. Umesto toga, građani su prisiljeni koristiti postojeći nadvožnjak koji nije namenjen pešacima, dovodeći ih u opasnost i stvarajući nepotrebne rizike.

    Srećko Gavrilovič, jedan od stanovnika dela ulice Kralja Petra Pevog navodi da su se obraćali predstavnicima lokalne vlasti.

    . Lokalna samouprava je opbećavala i obećavala ali ništa od tog obećanja. Čak šta više, komšije su ogorčene na neke izjave predsednika Opštine Inđija, Vladimira Gaka, koji je rekao da u ovom delu Inđije živi samo 0,5 odsto građana. Ispada da smo mi koleteralna šteta, neko ko živi u getu. Tačno je da ovde ima oko 50 kuća, puta tri to znači oko 150 stanovnika ali ovuda prolazi i tri hiljade radnika koji idu do industrijske zone. Ja sam prolazom koji nam je sada zabranjen prelazio kao dete, pre pedeset godina. Ako taj prelaz ne valja zašto ga ne urede da bude legalan? – pita Srećko Gavrilović.

    Zbog toga su se Srećko Gavrilović i njegove komšije odlučili na protest kako bi i na taj način uakazali na problem koji imaju. Prvi protest, stanovnici tog dela Inđije su održali u julu 2021. godine da bi narednog meseca razgovarali sa predstavnicima lokalne samozuprave koji sui m tada obećali da će, iako nije u njihovoj nadležnosti, razgovarati sa resornim ministarstvom i predstavnicima izvođača radova.

    Sledeći protest održan je poslednjeg dana oktobra iste godine, a treći po redu 8 jula ove 2023. godine. Odbornik Strahinja Jovanović objašnjava da postoje tri potencijalna rešenja za ovaj problem.

    Svako rešenje košta oko 700 hiljada evra a ja mislim da je ovde situacija takva da Opština Inđija ne želi da da taj novac. Za njih je puno da daju 700 000 evra jer mislim da oni razmišljaju na taj način „tamo ima sto ljudi, to nam je potencijalnih sto glasova možda je bolje da ne potrošimo pare na taj način nego ćemo da napravimo Scena fest, uložićemo u sport I da pokažemo kako smo mi bogata opština.“ I na taj način da dobiju glasove jer oni sve što rade , rade zbog glasova.   tvrdi Strahinja Jovanović.

    On podseća da je predsednik još 2021. godine razgovarao sa stanovnicima drugog dela ulice Kralja Petra Prvog i da im je tada rekao da će problem biti rešen do kraja

    Evo prođoše dve i po godine, rešenja nema. Ljudi su očajni, rizikuju svoje živote dok vlast u međuvremenu ništa konkretno nije uradila. – kazao je Strahinja Jovanović.

    Srećko Gavrilović “ Mi smo koleteralna šteta“

    Ministar Goran Vesić obećao da radovi kreću odmah

    Na dan protesta građana, 8 jula ove 2023. godine, predsednik opštine Inđija Vladimir Gak se obratio putem društvenih mreža i tom prilikom uputio poziv stanovnicima drugog dela ulice Kralja Petra Prvog da sa njim pođu da lično prisustvuju sastanku koji je zakazan u Ministarstvu infrastrukture, građevinarstva i saobraćaja, a povodom rešavanja problema pružnog prelaza u Inđiji. 

    Politikom i rešavanjem problema građana, bavimo se na ozbiljan, institucionalan način, a ne na ulici da bismo sticali jeftine političke poene. U četvrtak 13. jula u 10 časova u kabinetu ministra Gorana Vesića imamo sastanak na temu rešavanja važnog pružnog prelaza. Pozivam 5 predstavnika građana Ulice Kralja Petra Prvog koji žive iza nadvožnjaka, da se do utorka prijave i pođu sa mnom i lično prisustvuju sastanku. – napisao je Gak.

    Odbornik Strahinja Jovanović, koji se na protestu u ime organizatora obratio građanima, kaže da ovim potezom predsednik Opštine želi da utiče ne to ko će se naći na sastanku sa ministrom Goranom Vesićem.

    Predsednik Opštine želi da odredi ko će da ide na sastanak. ali mislim da će ovi ljudi odlučiti o tome. Izneće svoj ezahteve a oni će biti da im se na tom sastanku kaže šta je rešenje. Takođe, da se odredi rok do kraja godine da to rešenje bude primenjeno i da se na kraju tog sastanka ovog puta daju pismene garancije da će se to i dogoditi. – objašnjava Jovanović.

    Na sastanku sa resornim ministrom navedeni su svi dosadašnji napori građana da ukažu na problem, kako lokalnoj tako i pokrajinskoj i republičkoj vlasti a na kraju razgovora, Goran Vesić je, poput njegovih prethodnika, obećao stanovnicima drugog dela ulice Kralja Petra Prvog da će bezbedan prelaz biti završen do predviđenog roka. Srećko Gavrilović, jedan od stanovnika drugog dela ulice Kralja Petra Prvog, koji je bio na sastanku,  kaže da je ministar Vesić obećao da radovi kreću odmah.

    Na sastanku koji je trajao oko desetak minuta, ministar Goran Vesić nam je predočio da će postojeći nadvožnjak biti proširen, da će biti dovojno mesta za bicikliste i pešake. Pored toga, objasnio nam je da će pre nadvožnjaka biti semafor koji će dodatno rehulisati saobraćaj. S obzirom da su u toku radovi na delu tog puta, verujem da će ministarovo obećanje biti ispunjeno. – kazao je nakon sastanka Srećko Gavrilović.

    Gavrilović je dodao da su, odmah nakon sastanka, pomoćink ministra Vesića sa „strukom“ iz resornog ministarstva izašli na lice mesta gde je konstatovano da se ipak ne može krenuti sa radovima odmah. Gavrilović u razgovoru sa novinarom IN Medija napominje da im je čvrsto obećano da će radovi biti adekvatno urađeni i završeni za godinu do godinu i po dana.

    Miodrag Blečić (IN Medija)

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Inđija