Inđija: 25,8 miliona za medije, Opština i ovog puta odbila projekat IN Medije
Prema odluci Komisije za ocenu medijskih projekata, dodeljeno je ukupno 25,8 miliona dinara iz budžeta opštine Inđija medijima koji godinama unazad dobijaju novac iako u tim medijima ne postoji informacija koja bi mogla da se okarakteriše kao javni interes. Kao što je bilo očekivano, Komisija ni ovog puta nije prihvatila projekat IN Medije. Projekat našeg […]
Prema odluci Komisije za ocenu medijskih projekata, dodeljeno je ukupno 25,8 miliona dinara iz budžeta opštine Inđija medijima koji godinama unazad dobijaju novac iako u tim medijima ne postoji informacija koja bi mogla da se okarakteriše kao javni interes. Kao što je bilo očekivano, Komisija ni ovog puta nije prihvatila projekat IN Medije.
Projekat našeg portala je nosio naziv „Medijska pismenost i mladi“ a cilj projekta je upravo Medijska pismenost, sposobnost razumevannja i usvajanja kritičkog i analitičkog usvajanja medijskog sadržaja. Prezentacija vesti od javnog značaja za lokalno stanovništvo i ukazivanje publici na vesti i medije koji vrše propagandu.
Osim izveštavanja predložili smo da projekat obuhvata saradnju sa osnovnim i srednjim školama u vidu radionica koje su namenjene đacima usvrhu medijskog opismenjavanja. Format: pisana forma, video i foto dodaci u koju b bili uvršteni izveštaji sa radionica po osnovnim i srednjim školama.
U aplikaciji smo naveli da se temom medijske pismenosti, istinitim, pravovremenim, nepristrasnim i objektivnim izveštavanjem IN Medija bavi od samog osnivanja. Takođe, za takav vid medijskog obraćanja publici lokalna samouprava nije imala sluha te je zbog izostanka podrške i ignorisanja poziva za saradnju IN Medija na teži način informisala i uvećala broj publike kojoj se obraća. Naveli smo i to da bi podrškom ovog projekta, lokalna samouprava bi pre svega građanima dala mogućnost da bude informisana bez senzacionalističkog, jednostranog, nepotpunog i manipulativnog sadržaja. Takođe, lokalna samouprava opravdala bi svoje tvrdnje da je opština po meri porodice i dece, jer je upravo ovaj projekat namenjen edukaciji najmlađih građana i građanki.
Međutim, Komisija ipak smatra da je bolje podržati projekte lokalnih medija koji su, po mišljenju članova Komisije, „podobni da ostvare javni interes u oblasti javnog informisanja„
Tim novinara IN Medije koji bi učestvovao u projektu
1. Miodrag Blečić u novinarstvu od 2002. godine. Počeo je da radi na RTV Inđija, zatim na prvoj privatnoj televiziji u tom sremskom gradu, TV Sveti Đorđe, regionalnoj Sremskoj televiziji a zatim i na TV Panonija Novi Sad. Izveštavao je za Radio B92, Radio Novi Sad, RTS i RTV. Piše za VOICE od januara 2017. godine. Novinar i urednik vesti IN Medija. Jedan je od poverenka za bezbednost novinara na lokalu Nezavisnog društva novinara Vojvodine,
2. Verica Marinčć novinarstvom se bavi od 2001. godine kao novinar radija a kasnije i televizije Inđija, glavni i odgovorni urednik televizije Sveti Đorđe od 2006 do 2008. godine, novinar Sremske televizije 20015/16, dopisnik RTV, novinar i urednik vesti televizija Panonija i Balkan TV Novi Sad 2017/19. Stalni član redakcije Cenzolovka od 2018 . Novinarka i glavna i odgovorna urednica IN Medija. Član nezavisnog udruženja novinara Srbije. Članica grupe „Novinarke protiv nasilja“
Kome je novac dodeljen?
Od predviđenih 25.875.000 dinara za Sremsku televiziju I Radio Televiziju Inđija dodeljeno je 12 miliona dinara. Takođe, dodeljno je milion dinara za Centralnu produkciju Saveti Kovačević koja emituje emisiju „Cicina tezga“ na Sremskoj televiziji. Ostali mediji registrovani u opštini Inđija dobili su ukupno 4,3 miliona dinara.
Najbolje je prošao Srđan Budisavljević i njegova „Inđijska panorama“ kojoj je dodeljeno 1.350.000 dinara zatim sledi Marija Balabanović odnosno Infocyber (projekat „Opština Inđija priča o uspehu“ i Dron Srbija (projekat „Emisija Puls Inđije„) koji su registrovani na istoj adresi, njima je dodeljeno ukupno 1.350.000 dinara.
Udruženju MAT čiji je zastupnik bila poslanica SNS-a Radmila Mitrović je za projekat „Odmor za sve“ dodeljeno 700 hiljada dinara. Sledi Marine Media team i projekat „Inđija sa kojom se ponosim“ koji je podrđan sa pola miliona dinara.
I ove godine Komisija je podržala fantomski portal Kapital info I projekat „Inđija – najbolje mesto za sve“ sa 400 hiljada dinara. Podsetimo da je ovaj portal prošle godine registrovan 9 dana nakon raspisanog Konkursa ali mu je ipak dodeljeno tada 600 hiljada dinara.
Komisija je podržala i medije iz Sremske Mitrovice, Rume, Beograda, Novog Sada i Pančeva o čemu možete više čitati OVDE.
M. Blečić (IN Medija)