• Inđija se sprema za investitora iz automobilske industrije, nije Folksvagen?

    Inđija se priprema za investitora iz auto industrije ali i dalje nije poznato o kojoj kompaniji je reć. Na zahtev potencijalnog investitora menja se i Prostorni plan opštine koji je povučen sa dnevnog reda sednice Skupštine opštine, održane 11. aprila, i vraćen na doradu. Prostorni Plan bi prema najavama predstavnika vlasti pred odbornicima u Skupštini […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Inđija se sprema za investitora iz automobilske industrije, nije Folksvagen?

    Inđija se priprema za investitora iz auto industrije ali i dalje nije poznato o kojoj kompaniji je reć. Na zahtev potencijalnog investitora menja se i Prostorni plan opštine koji je povučen sa dnevnog reda sednice Skupštine opštine, održane 11. aprila, i vraćen na doradu. Prostorni Plan bi prema najavama predstavnika vlasti pred odbornicima u Skupštini opštine Inđija bio već na narednoj sednici koja se očekuje za manje od mesec dana.

    I dok se na lokalu još uvek nagađa ko ulaže u Inđiju milijardu evra, spekulacije da je Srbija i dalje u igri za izgradnju „Folksvagenove“ fabrike  podgrejala je izjava predsednika Srbije Aleksandra Vučića da se vode pregovori sa dva fantastična proizvođača automobila, piše Novi magazin. Pretpostavke javnosti odmah su se fokusirale na nemačkog giganta, jer je Srbija pre tri godine ušla u ozbiljnu trku sa konkurentima iz okruženja kako bi privukla ovog investitora, pišu Novosti.

    Portal Novi magazin podseća da je država tada ponudila „Folksvagenu“ lokaciju za izgradnju fabrike u Inđiji, kao i predlog dodatnih ulaganja na koja je spremna, ako izbor ove kompanije iz Volfsburga bude naša zemlja. Dolazak jednog ovakvog automobilskog giganta bio bi značajan i zato što bi privukao druge investitore, jer bi to značilo da je Srbija sigurno i dobro mesto za ulaganje.

    I srce i dušu ću da ostavim da ih dovedem u Srbiju. –   rekao je Vučić, nedavno gostujući na televiziji Pink.

    Jedan je najveći evropski, a drugi najveći svetski. Jedan će odluku doneti krajem jula. Tresem se od straha da dobijem pozitivan odgovor, jer znam da je to spas Srbije. – rekao je Vučić.

    Krajem marta, predsednik Srbije je na skupu u Subotici, najavio dolazak investitora, čija imena još ne sme da saopšti.

    U naredna tri meseca ćemo vas iznenaditi najboljom vešću u istoriji“, kazao je tada Vučić. „To su takva imena svetske automobilske industrije da me je strah i da pomislim. Ako to bude, mislim da smo sve svoje probleme za budućnost rešili. –   kazao je prilikom posete Subotici predsednik Srbije.

    Lokalni parlament u Inđiji

    S druge strane, ovu mogućnost nije isključio ni predsednik opštine Inđija Vladimir Gak koji je lokalnim medijima rekao da je Inđija spremna da odgovori svim zahtevima nemačkog giganta, ako do razgovora dođe.

    Pored toga, Inđija već priprema 800 hektara zemljišta namenjeno potencijalnom investitoru koji je prema pismu o namerama namenjeno kompaniji iz automobilske industrije.

    Na poslednjoj sednici SO Inđija, koja je održana 11. aprila 2022. godine na na kojoj je trebalo da se glasa o izmeni i dopuni Prostornog plana opštine Inđija predsednik opštine Vladimir Gak kao predlagač je povukao predlog obrazlažući to činjenicom da u skladu sa zahtevima investitora o unošenju detaljnih informacija mora biti dorade samog predloga izmene Prostornog plana

    Reč je zapravo o potencijalnom investitoru zbog koga taj deo urbanističkog akta moraju da obave odbornici. Potencijalni investitor bi prema onome što je navedeno u Pismu o namerama trebalo da uloži milijardu evra i upravo zbog njega poljoprivredno zemljište u ovoj sremskoj opštini će po svemu sudeći postati građevinsko.

    Dnevni list „Politika“

    U međuvremenu, dnevni list Politika piše, pozivajući se na izvore iz Nemačke kompanije kako “Folskvagen” ne planira otvaranje pogona u Srbiji.

    Glavna konkurencija našoj zemlji za ovu investiciju bile su Turska, Bugarska i Rumunija. Prva odluka je pala na lokaciju u okolini Izmira, ali zbog invazije turske vojske na kurdske oblasti, „Folksvagen“ je u oktobru 2019. godine odustao od gradnje fabrike u toj zemlji. Stručnjaci su tada procenjivali da Srbija u odnosu na Bugarsku ima dosta kvalitetniju kvalifikacionu strukturu radnika sa tehničkim znanjima.

    Naša država je pre tri godine „Folksvagenu“ ponudila još jednu lokaciju, u širem regionu Jagodine, ukoliko se Nemcima ne svidi Inđija.

    Pročitaj još:

    https://multisite.radio021.rs/inmedija2/indjija-poljoprivredno-zemljiste-predvidjeno-za-automobilsku-industriju/

    Naslvona fotografija: Pixabay

    M Blećić (IN Medija)

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija