• Kakva su prava putnika u slučaju otkazivanja leta: „Kraudstrajk“ prizemljio više od 4.000 aviona

    Zbog greške u ažuriranju softvera kompanije „Kraudstrajk“ širom sveta nastali su problemi na IT mrežama u vladinim institucijama, bankama, medijima, medicinskim ustanovama, ali i avio-kompanijama.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Kakva su prava putnika u slučaju otkazivanja leta: „Kraudstrajk“ prizemljio više od 4.000 aviona
    Foto: IN Medija

    Krah informacionih sistema doveo je do otkazivanja više hiljada letova, zbog čega su mnogi putnici prinuđeni da nove termine čekaju na aerodromima.

    Oko 4.200 aviona širom sveta juče nije poletelo, saopštila je kompanija za analizu avijacije „Sirijum“, uz ogradu da je reč o ukupnom broju otkazanih letova i da je moguće da su neki otkazani iz drugih razloga.

    Da su velika odstupanja od reda letenja moguća, saopštila je i nacionalna avio-kompanija „Er Srbija“. Saobraćaj je, kako navode, posebno otežan na pojedinim aerodromima u Španiji, kao i u Berlinu, Amsterdamu, Cirihu.

    „Svi putnici koji budu izgubili svoje konekcije biće preusmereni na alternativne letove“, poručuju iz „Er Srbije“.

    I iz „Viz Era“ pozivaju putnike da dođu na aerodrome najranije tri sata uoči zakazanog leta, kao i da je tokom prekida rada omogućeno besplatno prijavljivanje na aerodromu.

    Šta se nudi putnicima u slučaju kašnjenja

    Međutim, kakva prava imaju putnici u slučaju otkazivanja leta. Kako je navedeno na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije, avio-kompanija je u tom slučaju dužna da putniku ponudi jednu od dve opcije – preusmeravanje na drugi let ili povraćaj svih troškova.

    Avio-kompanija koja je otkazala let treba da ponudi putniku preusmeravanje na drugi let, prema sličnim uslovima prevoza što je pre moguće. Drugi let može biti i nekog kasnijeg datuma, ukoliko je to putniku prihvatljivo. Svi putnici čiji je let otkazan imaju pravo na naknadu štete. – navedeno je na sajtu Direktorata.

    Kada je reč o kašnjenju leta, iz Direktorata objašnjavaju da se svako kašnjenje koje je manje od dva sata smatra pravno prihvatljivim, pa avio-kompanije u tom slučaju nemaju nikakvih obaveza prema putnicima.

    Ukoliko je kašnjenje duže, primenjuje se Zakon o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa, koji predviđa odštetu putnicima i do 600 evra na najdužim letovima, ukoliko ne pristanu na preusmerenja puta.

    U svim predviđenim slučajevima kašnjenja putnici imaju pravo na besplatan obrok i osvežavajuće napitke primerene vremenu čekanja. U situacijama kada se očekuje kašnjenje od najmanje jednog dana posle prethodno najavljenog vremena polaska, putnici imaju pravo i na hotelski ili drugi odgovarajući smeštaj kao i na transfer između aerodroma i mesta smeštaja i nazad.- navodi se na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

    Pošto se konačan broj letova koji su otkazani zbog problema u funkcionisanju IT sistema ne zna, trenutno je teško proceniti koliko će otkazivanje i odlaganje letova koštati avio-kompanije, ali i kakve bi posledice mogli da snose „Kraudstrajk“ i „Majkrosoft“ zbog problema koje je njihov softver napravio u mnogim privrednim sektorima.

    Ekonomskih posledica već ima – akcije obe kompanije na američkim berzama bile su u padu.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Zanimljivosti

    Danas počinje jesen

    Danas u 14:34 sati u Srbiji počinje jesen u isto vreme za stanovnike južne Zemljine polulopte počinje […]