• Monitoring predizborne trke pokazao: Vučić i SNS na naslovnicama 450 puta, a sve bilo i skuplje

    Transparentnost Srbija je saopštila da je monitoringom kampanje pred izbore u Srbiji utvrdila da je skuplja od prošlogodišnje i da je pojačana funkcionerska kampanja, naročito pojedinih ministara.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Monitoring predizborne trke pokazao: Vučić i SNS na naslovnicama 450 puta, a sve bilo i skuplje

    Na naslovnim stranama novina Aleksandar Vučić i ostali članovi SNS bili su 449 puta i to u više od 80 odsto u pozitivnom svetlu, a Dragan Đilas i ostali iz koalicije „Srbija protiv nasilja“ 136 puta i to samo 27 puta u pozitivnom svetlu, saopštila je Transparantnost Srbija.

     Od 2. novembra do 17. decembra, na naslovnim stranama funkcioneri SPS-a i Jedinstvene Srbije pojavili su se tek 38 puta, Dveri i Zavetnici 24 i Nada 11 puta, dok ostali politički akteri imaju po manje od 10 naslovnih strana.

    Zlatko Minić iz TS je rekao da su za 4,3 puta porasli funkcionerska kampanja i pojavljivanje funkcionera koji su učestvovali na skupovima „samo da bi zauzimali prostor“. Najviše su gostovanja i poseta povećali ministri Goran Vesić, Aleksandar Martinović i Darija Kisić.

     – Primetno je da tamo gde SNS organizuje miting, tu se tog dana dešavaju i drugi događaji gde se pojavljuju državni funkcioneri da rade neke navodno neodložne poslove, da obiđu vrtić, zatvor ili gradilište. Ili ministri imaju aktivnosti koje je teško povezati sa resorom. Na primer ministar za državnu upravu razgovara sa rukovodstvom pa donese i neku donaciju, računare ili slično, što bi se moglo razumeti, a onda obilazi gradilišta ili objekte koji nemaju veze sa njim, na primer lokaciju gde bi možda sledeće godine da se napravi igralište. – rekao je Minić.

    Programski direktor TS Nemanja Nenadić rekao je da će ova kampanja biti skuplja od prošlogodišnje prema svim pokazateljima, a da je polovina sredstava u kampanji otišlo na TV oglašavanje.

     – SNS bez poslednje nedelje imala je reklamiranje na televizijama sa nacionalnom frekvencijom vredno preko četiri miliona evra. Daleko iza je SPS koja je u tom periodu, prema našim procenama, jer popusti variraju, potrošila oko pola miliona evra i primećena je i koalicija NADA, gotovo simbolično. – rekao je Nenadić.

     Dodao je da je jedanaest lista koje su u roku podnele izveštaje o finansiranju kampanje prijavilo ukupne troškove od 473.218.741 dinara što je oko četiri miliona evra, ali da je to samo preliminarni trošak.

     Na konferenciji za novinare je rečeno da je to znatno više nego za predsedničke i parlamentarne izbore iz 2022. godine kada je potrošeno 331,2 miliona dinara ili 2,8 miliona evra.

    Pored toga, lista SNS je prijavila i značajne avanse, ali samo u napomenama (nisu uključeni u zbir – oko 43 miliona dinara za bilborde i 281 milion dinara za TV oglašavanje). Ako se i to uzme u obzir, prijavljeni troškovi kampanje bez poslednje dve nedelje iznos oko 800 miliona dinara (oko 6,8 miliona evra). To je jedna od najsnažnijih indikacija da bi ovogodišnja izborna kampanja mogla biti skuplja od prošlogodišnje. – rekao je Nenadić.

    On je naveo da, na primer, u troškovima SNS-a nema plaćanja autobusa koji voze ljude na mitinge, kao i da nisu prijavljeni troškovi Kol centra o kojem je pisao CINS.

     

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Izbori 2024