• Mreža za kojom je svet poludeo od korisnika traži samo jedno – da budu dosadni

    Dosadili su vam pozeri i ljudi željni pažnje na Instagramu? Aplikacija pod nazivom „BeReal“ sebe vidi kao Anti-Instagram i sve je popularnija među korisnicima širom sveta. Ova aplikacija svakako neće fejk ljudima doneti autentičnost, ali će sve podsetiti na vreme kada je „biti onlajn“ značilo nešto potpuno drugo. Ona, pojednostavljeno, pokušava da ponudi stvarnost, piše […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Mreža za kojom je svet poludeo od korisnika traži samo jedno – da budu dosadni

    Dosadili su vam pozeri i ljudi željni pažnje na Instagramu? Aplikacija pod nazivom „BeReal“ sebe vidi kao Anti-Instagram i sve je popularnija među korisnicima širom sveta. Ova aplikacija svakako neće fejk ljudima doneti autentičnost, ali će sve podsetiti na vreme kada je „biti onlajn“ značilo nešto potpuno drugo. Ona, pojednostavljeno, pokušava da ponudi stvarnost, piše nova.rs.

    Uobičajena sprdnja u ranoj eri društvenih mreža odnosila se na ljude koji su non-stop delili hranu koju jedu, kako se osećaju ili šta rade. Ko želi, pitali su se tada skeptici, po ceo dan da deli banalnosti iz svog života sa potpunim strancima? Odgovor je bio jednostavan – stotine miliona ljudi.

    U jednom trenutku nastala je kritična masa ljudi koji sve vreme objavljuju stvari poput „danas se osećam tužno“ ili „srećno“, praćene slikom bašte ili jutarnje kafe. Ti besmisleni detalji su tada zbunjivali pojedine korisnike, ali je veoma brzo postalo jasno da oni nisu najgore što se može dogoditi.

    Društvene mreže su ubrzo nakon toga postale mesto nemilosrdnih kulturnih ratova, mesto gde se ekstremisti organizuju, vektor svetskih informacija i dezinformacija i mesto gde je raspravu o hrani zamenila rasprava o etici, nacistima, politici i geopolitici. Na kraju se postavilo i pitanje kome sve treba dozvoliti da bude na mrežama – kao što je slučaj sa bivšim američkim predsednikom Donaldom Trampom.

    Zbog svega ovoga, ne čudi što sve veći broj ljudi oseća nostalgiju za „starim“ internetom gde su ljudi sve vreme pričali o svojim ručkovima i delili svoju dosadnu svakodnevnicu.

    To je ono što „BeReal“ pokušava da promeni.

    „BeReal“ možete preuzeti u Goole Play Store i App Store.

    „BeReal“, sa druge strane, pokušava da ponudi stvarnost.

    Ova mreža želi da pruži manje lažnu sliku o ljudima koji stoje iza profila, a od svog nastanka je sve popularnija među generacijom Z (rođenima okvirno između 1995. i 2010.). Skoro polovinu ljudi i tinejdžera rođenih u ovom razdoblju su, prema istraživanjima, „smorili“ identični postovi influensera koji samo tu stoje zato što je to neko platio.

    Specifičnost je i to što ova aplikacija, za razliku od drugih mreža, drugačije funkcioniše.

    Kako radi „BeReal“?

    „BeReal“ funkcioniše tako što svakoga dana svojim korisnicima šalje obaveštenje da je „vreme za realnost“. Kada obaveštenje stigne, korisnici imaju dva minuta da snime fotografiju sa prednje i zadnje kamere i objave je na fidu. Ukoliko to ne urade, neće biti u mogućnosti da prate postove svojih prijatelja tog dana.

    Kada sledećeg dana dobiju novo obaveštenje, prethodne fotografije nestaju sa profila. Ovo znači da je važno da korisnici učestvuju kako bi uopšte bili u mogućnosti da koriste mrežu i gledaju objave drugih. Autentičnost delom proizilazi iz toga što korisnici ne mogu sami birati kada i gde nešto objavljuju.

    Još jedan sloj realnosti dodaje činjenica da nema filtera i ulepšavanja boja. Kako ispadnete – to je to.

    Uobičajeno objašnjenje za rastuću popularnost mreže „BeReal“ jeste da su ljudi umorni od praćenja fejk pozera željnih pažnje (što bi Englezi rekli: „attention whores“) koji praktično ceo dan mogu praviti jednu fotografiju dok ne ispadne „savršena“.

    U svakom slučaju, jedno je sigurno – ono što vidite na ovoj mreži jeste autentičnije, šta god to značilo, i vraća nas u eru Fejsbuk statusa i nekih drugih vremena.

    Ova mreža, ustvari, od korisnika traži samo jedno – da budu dosadni.

    PROČITAJTE JOŠ:

    https://multisite.radio021.rs/inmedija2/stize-novi-paket-evo-koliko-ce-kostati-jeftiniji-netfliks-sa-reklamama/

    Stefan Simonović/ nova.rs

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije VESTI

    Preminuo modni kreator Roberto Kavali

    Od sredine devedesetih godina on je bio jedno od najvećih imena u modi, sa prodavnicama širom sveta i poznatim obožavaocima poput Lennya Kravitza i Cindy […]