• N1 saznaje: Informer dobio dozvolu za emitovanje TV programa

    Savet REM-a na današnjoj sednici odlučio je da preduzeću “Insajder tim d.o.o.” koje je vlasnik lista Informer, izda dozvolu za pružanje medijskih usluga putem kablovske i IPTV mreže, saznaje N1. To praktično znači da Informer može da pokrene kablovski TV program. Prema saznanjima N1, ovo je bila ključna tačka sednice Savet REM-a na kojoj nije […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    N1 saznaje: Informer dobio dozvolu za emitovanje TV programa

    Savet REM-a na današnjoj sednici odlučio je da preduzeću “Insajder tim d.o.o.” koje je vlasnik lista Informer, izda dozvolu za pružanje medijskih usluga putem kablovske i IPTV mreže, saznaje N1. To praktično znači da Informer može da pokrene kablovski TV program.

    Prema saznanjima N1, ovo je bila ključna tačka sednice Savet REM-a na kojoj nije bilo reči o zahtevima sa protesta Srbija protiv nasilja.

    Članica Saveta REM-a Judita Popović izjavila je za list Danas da ne zna kakav će program biti emitovan na Informerovoj televiziji, jer vlasnik tog tabloida Dragan J. Vučićević „nije dostavio elaborat“, na šta je po zakonu bio obavezan.

    Savet REM-a na današnjoj sednici odlučio je da preduzeću “Insajder tim d.o.o.” koje je vlasnik lista Informer, izda dozvolu za pružanje medijskih usluga putem kablovske i IPTV mreže, saznaje N1. To praktično znači da Informer može da pokrene kablovski TV program.

    -Članovi Saveta REM-a su tek juče bili obavešteni da će danas biti izmene i dopune dnevnog reda, te je na sednici razmatrana i dozvola Informeru, koju je Vučićević dobio ne ispunjavajući zakonske preduslove -naglasila je Judita Popović za list Danas.

    Ona dodaje da Vučićević ima rok do 30 dana da zaključi ugovor sa operatorom, odnosno 90 da započne sa emitovanjem programa.

    -To je krajnji rok, međutim, on koliko sutra može da zaključi ugovor, a prekosutra da počne da emituje program – ukazuje Popović.

    Dragan J. Vučićević nije želeo da odgovori na pitanje lista Danas kakav program će emitovati njegova televizija.

    Podsetimo, prema izveštaju Saveta za štampu o poštovanju Kodeksa novinara Srbije za dnevnu štampu, u periodu od 1. oktobra 2022. do 31. januara 2023. list Informer je imao 512 prekršaja.

    Ovaj list prednjači u kršenju Kodeksa u političkom izveštavanju, prvenstveno iz prvog poglavlja, koje se odnosi na istinitost izveštavanja, ali i odredbi vezanih za diskriminatoran govor i kulturu i etiku javne reči, a sve u cilju zastupanja interesa vlasti, na štetu opozicije. Takođe, Informer prednjači u potpirivanju međunacionalne netrpeljivosti (“Šiptarski zlikovac sišao s uma: Kurti bi sad da hapsi i mrtve!” naslov je teksta objavljenog na naslovnoj i udarnim, drugoj i trećoj strani lista 18. januara, što je samo jedan slikovit primer načina na koji ovaj list pristupa novinarskoj profesiji). Informer i dalje nastavlja da objavljuje lažne i tendenciozne “ankete” na drugoj strani lista, a značajan broj prekršaja Kodeksa pravi i u tekstovima iz crne hronike i oblasti estrade – navodi se u poslednjem izveštaju Saveta za štampu.

    Ovo nije jedinstven slučaj. Podsetimo da je Savet za štampu je u izveštaju o poštovanju Kodeksa novinara u dnevnim novinama za period od 1. jula do 31. decembra 2021. godine naveo da je list Informer po naslovima prekršio Kodeks 949 puta.

    Prorežimski tabloid Informer je, kako su izbrojao portal Raskrikavanje, i prošle godine bio nesumnjivi šampion manipulacija na naslovnim stranama – bilo ih je najmanje 363, dakle više od jednom dnevno budući da je tokom godine izašlo 306 brojeva.

    Kako piše portal Raskrikavanje godina je počela razračunavanjem sa liderima opozicije, s obzirom da su Srbiju na proleće očekivali izbori. Mogli smo da čitamo tekstove o „Savu CIA Manojloviću“ koji sprema „krvave nerede“, Ponošu kao „NATO kandidatu“, „lažnim ekolozima“, „hejterima“ i „bednicima“ iz opozicije. Vodeći kampanju protiv njih, ovaj tabloid je često tvrdio da su rekli nešto što nisu – „izvrtanje“ tuđih izjava je bio jedan od najčešćih vidova manipulacije prošle godine u Informeru.

    Krajem februara, Informer je otvorio eru ratnih manipulacija sada već dobro poznatom naslovnom stranom na kojoj je pisalo „Ukrajina napala Rusiju“, a tokom narednih meseci ovaj tabloid će pisati kako je Putin „zgazio“ Ukrajinu, kako se desio njegov „munjeviti udar“ i kako Ukrajina na kolenima „moli za milost“. Slika predsednika Rusije na naslovnim stranama pojavila se 86 puta, navodi portal Raskrikavanje.

    Kako je rat odmicao, tako je tabloid pisao o krizi sa hranom i energentima, ali u evropskim zemljama: „EU moli za gas“ ili „Švajcarska – ko zagreje stan na više od 19 stepeni ide u zatvor“, za šta smo utvrdili da je reč o čistoj dezinformaciji.

    Za oko nam je zapao i naslov: „Svetu preti velika glad“, u čijem je nastavku odmah i tvrdnja da „Srbija ima dovoljno hrane“. Ovo je, inače, bio uobičajeni narativ prorežimskih medija kada je reč o ekonomskim posledicama rata – u svetu skoro pa gladuju, u Srbiji je sve pod kontrolom – o čemu je Raskrikavanje pisalo i prošle godine u velikoj analizi o izveštavanju medija o rusko-ukrajinskom sukobu.

    Dok je u prvoj polovini godine glavni negativac, kao i godinu dana pre toga, bio Dragan Đilas čija je slika objavljena najmanje 32 puta u negativnom kontekstu, od druge polovine godine – sa pogoršanjem krize na Kosovu – „štafetu“ je preuzeo premijer Kosova Albin Kurti. Njegovo lice se na naslovnicama Informera pojavilo najmanje 49 puta, a svaki od tih puta Informer nije štedeo reči – nazivali su ga, između ostalog, „tempiranom bombom“, „šiptarskim ološem“ i „psihopatom iz Prištine“.

    Izveštavanje o Kosovu pratile su i česte najave rata, naročito u vreme kada je kosovska vlast pokušala da uvede RKS tablice. Tada je i Raskrikavanje analiziralo kako izgleda medijsko-propagandno potpirivanje vatre iz Beograda ali i Prištine.

    Reč „rat“ je upravo bila jedna od najčešćih na naslovnim stranama ovog tabloida.

    izvor: N1

    IN Medija

    Povezane vesti:

    https://multisite.radio021.rs/inmedija2/koalicija-za-slobodu-medija-informer-prekrsio-eticki-kodeks-novinara-srbije/

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Ana Brnabić: Hvala opoziciji koja je došla na dijalog

    Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da će se sa tog mesta truditi da se nastavi dijalog sa opozicijom, navodeći da vlast pokazuje da je nacionalni interes Srbije na prvom […]