Najčuvanija tajna – rezultati analize pijaće vode u Inđiji

Categories ReakcijePosted on

Celokupnu svoju izbornu bitku te 2016. godine tadašnja opozicija, sadašnja pozicija, vodila je na osnovu problema vodosnabdevanja u Inđiji kao i povremenih problema sa kvalitetom vode.

Po dolasku na vlast nasledili su već urađene bunare na inđijskim izvorištima, fabriku vode i uigrani sistem analize vode.

Ono što nisu zadržali jeste transparentnost podataka analize vode koje je tada a i sada pripalo Zavodu za javno zdravlje Sremska Mitrovica.

Dakle, mi ne znamo kakvu vodu pijemo, da li je ili nije bakteriološki i hemijski ispravna, ali se na oko vidi da ima boju, kad primaknete čašu ustima ona ima i miris, a kada je popijete ima i ukus.

Krši sva pravila koja smo učili u školi da voda nema boju, miris ni ukus.

Kako podataka nema palo, mi je na pamet da ih saznam. Da znam kakvu vodu pijem.

Krenula sam od poziva upućenom JKP „Vodovod i kanalizacija“, gde mi je ljubazna ženska osoba saopštila da „direktor nije trenutno u firmi“, uputila me da pozovem Tatjanu ili Tijanu koja bi trebala da ima te podatke.

Dobih broj, pozvah, ali ona nije smela da mi da parametre ili makar kaže kakvi su rezultati analize vode inđijskog vodovoda koja se redovno vrši.

Na to pitanje može da odgovori tehnički direktor Dragan Došen.

Upitam za njegov službeni broj telefona, dobijem, pozovem. Tehnički direktor mi saopštava da ne može on da mi da bilo kakvu informaciju, jer za medije priča isključivo direktor Dragoljub Trifunović.

Objasnim kako sam zvala, koga sam zvala, šta mi je ko rekao i zamolim da mi da informaciju od javnog značaja koja je bitna za zdravlje ljudi, u cilju izveštavanja, a on mi ponovi da to ne može da mi kaže.

Zamolim da mi da službeni brj telefona direktora, on odbije i taj odgovor da mi da.

Ponovo pitam za broj, napomenem da je službeni telefon direktora javnog preduzeća vlasništvo građana Inđije i da nema razloga da to bude tajna, kao ni podaci o kvalitetu pijaće vode, tehnički direktor Dragan Došen me opet odbije rečima „da zovem na fiksni u firmu“.

Traje moje ponavljanje da sam zvala, koga sam zvala, zašto sam zvala i ponovo tražim broj službenog, ali on odbija.

Upitam ga da li treba da čekamo da se direktor udostoji da sedi pored fiksnog telefona ili da se nekad vrati u kancelariju, pa da njegovo obraćanje o kvalitetu vode shvatimo kao svojevrsno Bogojavljenje.

Predložio mi je da pošaljem zahtev za dostupnost informacija od javnog značaja. Objasnim mu da po zakonu mogu dve nedelje da odugovlače odgovor i ako ne odgovore, ja mogu da se žalim Povereniku za informacije od javnog značaja, pa da im onda Poverenik naloži da moraju da odgovore, pa onda oni opet ne odgovore… I da treba da se čeka informacija o kvalitetu vode danas – mesec dana.

Tehnički direktor je oćutao.

Završimo razgovor tako što mu kažem da i dalje ne verujem da neće da podeli sa građanima informaciju od značaja.

Pozovem Zavod za javno zdravlje Sremska Mitrovica, iznesem svoje pitanje, posle par prebacivanja veza i veoma kulturnih sagovornika, doznam da oni vrše analize pijaće vode u Inđiji i da su taj posao dobili javnom nabavkom.

Analize koje vrše su one koje je potraživao inđijski vodovod u javnom pozivu, svoje rezultate šalju naručiocu, odnosno inđijskom vodovodu u ovom slučaju, zatim sanitarnoj inspekciji u Sremskoj Mitrovici i konačno Batutu (Institut za javno zdravlje Srbije).

Od sagovornice saznajem da oni nemaju nikakav uticaj na to da li će ili neće voda biti „ispravna“ za piće, nego ukoliko dođe do određenih iskakanja iz parametara analize ispravnosti vode A obima, oni kao Zavod daju preporuku sanitarnoj inspekciji koja dalje postupa.

Za konkretne i opipljive rezultate analiza morala sam se obratiti pisanim putem Zavodu za javno zdravlje Sremska Mitrovica, uz komentar sagovornice da sam samo trebala nazvati JKP i pitati njih direktno.

Nisam joj objašnjavala da naše javno preduzeće nema nameru da da informaciju o kvalitetu vode koju piju njihovi građani.

Nisam bila lenja, nazvala sam i Institut za javno zdravlje Srbije „dr. Milan Jovanović Batut“ i objasnila šta me zanima, objasnila da sam tražila i kod njih na sajtu i sajtu Zavoda i sajtu vodovoda i opštine rezultate analiza pijaće vode u Inđiji, očekujući da je neko negde transparentan i upitala mogu li mi pomoći.

Odgovor je bio da verovatno ne mogu da daju takve informacije, ali da zovem za pola sata.

Zvala sam.

Verica Marinčić

Podeli na društvenim mrežama:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *