• Prepoznajte funkcionersku kampanju

    Približavanjem lokalnih izbora u Inđiji inteziviraju se radovi, rekonstrukcije, adaptacije, davanja, izgradnje, prijemi i obilasci jednostavno u pitanju je funkcionerska kampanja.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Prepoznajte funkcionersku kampanju
    Foto: Opština Inđija

    Funkcionerska kampanja označava aktivnosti javnih funkcionera u predizbornom periodu, koje se prikazuju kao njihov „redovan rad“, a suštinski su deo političke promocije. Fukcioneri na taj način dobijaju besplatnu reklamu o trošku građana, jer ih mediji ne vode kao političku promociju. 

    Funkcionerska kampanja je prepoznatljiva po tome što u period pred izbore funkcioneri pojačano javnosti plasiraju, preko medija, brigu o pojavama u društvu, marginalizovanim grupama, deci, mladima, bolesnima. Isto tako u to vreme možete videti funkcionere kako se brinu o životnoj sredini, sade cveće ili drveće, posećuju obore, štale i kokošinjce.

    Naročito su posvećeni starima i bolesnima, u vreme pred izbore izvode se radovi na rekonstrukcijama domova zdravlja, ambulanti, opremanje istih dok sve to nadgleda budno i brižno oko funkcionera koji očekuju reizbor.

    Funkcionersku kampanju građani i građanke mogu prepoznati i kroz promotivne aktivnosti funkcionera kao što su posete firmama, školama, otvaranje fabrika, gradilišta, dočekivanje vozova, potpisivanja ugovora i memoranduma o izgradnji i ulaganju, stipendiranju, predstavlјanje planova izgradnje, uručenje stipendija, pomoći i poklona, razgovor sa građanima, radnicima.

    Isto tako prijemi sportista, učenika ili studenata koji su ostvarili rezultate ili učešće funkcionera na raznim manifestacijama ili događajima su deo funkcionerske kampanje.

    Novim Zakonom o elektronskim medijima iz 2023. godine medijima  se zabranjuje (TV i radio stanicama) da izveštavaju sa pojedinih skupova, ali takva zabrana ne postoji za onlajn medije i novine. Zabranjeno je izveštavanje sa svečanog otvaranja infrastrukturnih objekata, ali ne i o obilasku radova ili objekata koji su u funkciji. Zabrana se odnosi na period od 30 dana pre izbora.

    Predizborni period obiluje iskušenjima za partije koje su na vlasti da uvećaju javnu potrošnju na rashode koji im mogu doneti popularnost kod birača, kako bi na tim izborima ostvarili bolji uspeh, navodi Transparentnost Srbija.

    Pre izbora održanih 17. decembra 2023. godine samo kroz isplate novca raznim kategorijama građana podeljeno je više od 420 miliona evra, ali postoje i drugi mehanizmi rasipanja javnih resursa, kao što je oprost dugova, ukazano je na okruglom stolu „Predizborno rasipanje javnih resursa i kako ga sprečiti“, koji je Transparentnost Srbija organizovala u okviru projekta „Spasavanje javnih resursa – Brod koji tone“.

     

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Politika