Zaboravljeni Sistem 48
Od početka godine svega 12 zahteva građana upućeno je Sistemu 48 što je oko 50 odsto manje u odnosu na prošlu godinu kada je u istom periodu bilo upućeno 30 zahteva. Podaci sa zvaničnog sajta opštine Inđija pokazuju da se od 1. juna 2016. godine, kada je u Inđiji formirana još uvek aktuelna vlast obraćanje […]
Od početka godine svega 12 zahteva građana upućeno je Sistemu 48 što je oko 50 odsto manje u odnosu na prošlu godinu kada je u istom periodu bilo upućeno 30 zahteva. Podaci sa zvaničnog sajta opštine Inđija pokazuju da se od 1. juna 2016. godine, kada je u Inđiji formirana još uvek aktuelna vlast obraćanje građana, nekada uspešnom Sistemu 48, odnosno broj njihovih zahteva prepolovio.
Primera radi, u periodu od 1. januara do 25 februara 2017. godine broj zahteva je iznosio 148 dok se u narednim godinama primećuje smanjenje broja zahteva. U 2018. zatim 2019. i 2020. godini, od prvog januara do 25. februara, broj zahteva je bio približno isti i iznosio je 102 te 2018-te dok je naredne 2019. godine bio 103 i 2020. godine broj zahteva je iznosio 102.
Prethodna vlast je, sudeći po podacima, imala više problema koje je trebalo rešiti a na koji su ukazivali građani. U izbornoj godini, u periodu od 1. januara do 25. februara 2016. godine, kada je u Inđiji još uvek vladala bivša vlast, broj zahteva građana je iznosio 344.
Prema podacima sa zvaničnog sajta opštine Inđija, samo u poslednje 4 godine prethodne vlasti odnosno od 23. avgusta 2012. godine kada je počeo mandat tadašnjem predsedniku opštine Petru Filipoviću pa do kraja mandata tog 1. juna 2016. godine, bilo je ukupno zahteva građana 10083.
Od prvog juna 2016. godine kada je u Inđiji nako 16 godina formirana nova vlast pa do novog mandata Vladimira Gaka, koji je nastupio 21. avgusta 2020. godine, broj obraćanja Sistemu 48 se više nego prepolovio i iznosio je 4097.
Građani Inđije kažu da su se prethodnih godina obraćali Sistemu 48 ali da to ne rade već duže vreme. Međutim, ima i onih kojima ovakav vid komuniciranja sa javnim preduzećima i opštinskom upravom nije nešto što bi oni radili.
– Što se mene tiče, znam za taj Sistem ali nemam potrebu da ukazujem na komunalne ili infrastukturne probleme – kaže Sandra Božić.
S druge strane, Dragica Dević iz Inđije kaže da se prethodnih godina obraćala lokalnoj samoupravi putem Sistema 48, ukazivala na određeni probem ali je uvidela da sam Sistem ne funkcioniše baš najbolje.
– Odustala sam, nema vajde od toga. – kazala je za IN Medija
Početak realizacije projekta “Sistem 48” je davna 2004. godina kada je Agencija Sjedinjenih Američkih država za međunarodni razvoj (USAID) preko Programa za reformu lokalne samouprave u Srbiji (SLGRP) započela pilot projekat Citi Stat u Inđiji i Paraćinu. Kada je implemetiran, stanovnici opštine Inđija su odmah prihvatili ulogu koja im je dodeljena u rukovođenju lokalnom samoupravom.
Objedinjujući rad svih javnih preduzeća u opštini,Sistem 48 omogućio je rešavanje problema i zahteva građana, koji pomoću njega lakše i brže rešavaju problem iz domena komunalnih preduzeća. Prema ranijim izveštajima opštine Inđija , u proseku je na 6 meseci bilo obrađeno preko 2500 zahteva građana (preko 400 zahteva mesečno).
M.Blečić (IN Medija)