• Banke povećale cene svojih usluga

    Banke u Srbiji poslednjih meseci obaveštavaju svoje klijente o promeni, uglavnom povećanju, cena tarifa i uvođenju novih bankarskih usluga, javlja Tanjug.   U tekstu se navodi da je pojedine građane iznenadilo to što, ukoliko ne prihvate nove izmene ugovora, moraju da izmire sva dugovanja prema banci, najčešće u periodu od dva meseca. To je najviše […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Banke povećale cene svojih usluga

    Banke u Srbiji poslednjih meseci obaveštavaju svoje klijente o promeni, uglavnom povećanju, cena tarifa i uvođenju novih bankarskih usluga, javlja Tanjug.  

    U tekstu se navodi da je pojedine građane iznenadilo to što, ukoliko ne prihvate nove izmene ugovora, moraju da izmire sva dugovanja prema banci, najčešće u periodu od dva meseca. To je najviše uznemirilo one koji u banci imaju kredit, jer su se zapitali da li to znači da u roku od dva meseca moraju da ga otplate.

    Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije (UBS) Vladimir Vasić kaže za Tanjug,  da je klijent, ukoliko ne želi da prihvati izmene ugovora i želi da prekine saradnju sa bankom, u obavezi da izmiri svoje dospele i nedospele obaveze po proizvodima vezanim za tekući račun koji ima u banci. 

    Objašnjava da se to odnosi, na primer, na platnu karticu, odnosno kreditnu karticu. Kada izmiri te obaveze, dodaje, onda može da promeni banku.

    Ukoliko klijent ima neki kredit u banci, onda je potrebno da se obrati banci i da sagleda svoje uslove iz ugovora, odnosno da vidi na koji način može da taj kredit zatvori, saldira ili refinansira kod druge banke„, navodi Vasić.

    Kaže da sve banke koje posluju na srpskom tržištu na javan i transparentan način obaveštavaju svoje klijente o svim izmenama koje se odnose na promene uslova poslovanja.

    Uobičajena je praksa da klijent ima rok u kojem treba da se izjasni najkasnije dva meseca pre predloženog datuma primene novih uslova i tarifa. On može da prihvati nove uslove tarifa, a može i da ih odbije„, kaže Vasić.

    Najčešće su banke povećale cene za održavanje računa, korišćenja bankomata, neke su uvele i proviziju na onlajn plaćanja, isplata gotovine…

    Predsednik Udruženja potrošača „Efektiva“ Dejan Gavrilović kaže da se nove tarife odnose na platne usluge, a ne na kreditnu obavezu dužnika koja je regulisana ugovorom o kreditu.

    Dodaje da se, kada je reč o izmirivanju dugova prema banci u roku od dva meseca za one koji ne prihvate novi ugovor, to najviše odnose na kreditne kartice.

    Ako neko ima kreditnu karticu i ima dug prema banci i sada banka uvodi neku novu tarifu ili povećava postojeću, ona mu kaže da on ima pravo da raskine ugovor, ali mora da izmiri dug po kreditnoj kartici„, rekao je Gavrilović. Naglašava da se izmene i povećanje ne odnose ni na koji način na kredite.

    Problema će biti, ukoliko NBS ne reaguje

    Međutim, Gavrilović upozorava da tu postoji drugi problem, jer ima klijenata koji su ugovorom vezani za banku, u smislu da su dobili kredit, a moraju da primaju platu preko te banke.

    Sada im ta banka uvodi povećanje za održavanje računa i oni su faktički vezani za tu banku, ne mogu da promene, da pređu u neku drugu da primaju platu jer imaju kredit, dakle to će biti problem koji će u narednom periodu da eskalira ako NBS ne bude reagovala„, smatra Gavrilović.

    S obzirom da se, kaže, radi o „prisilnom“ zadržavanju građana u takvim ugovorima koji njima ne odgovaraju, smatra da će uslediti novi talas tužbi.

    Objašnjava i da klijenti u bilo kom trenutku mogu da raskinu ugovor s bankom i da to ne mora da bude naredna dva meseca.

    Svaki građanin koji ima neki dug, a ne može odmah da ga izmiri, ima mogućnost da u nekom narednom periodu sakupi novac, vrati banci i onda raskine ugovor, bez obzira na to što ga je banka obavestila u ovom trenutku da on ima neki rok od 30 dana„, kaže Gavrilović.

    Autor: IN Medija

    Izvor : Tanjug

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija