Zašto najveći više ne sviraju u Srbiji?
Dve godine korona izolacije odvikle su nas od planiranja putovanja, masovnih okupljanja, pa i od odlazaka na velike koncerte. Ovog proleća se to vraća u normalu, barem u okolini, objavila je Newsmax Adria. Prvi put posle korone ovog leta se na koncerte ide bez maske, ograničenja i sertifikata. – Ja imam muku živu sa ovim […]
Dve godine korona izolacije odvikle su nas od planiranja putovanja, masovnih okupljanja, pa i od odlazaka na velike koncerte. Ovog proleća se to vraća u normalu, barem u okolini, objavila je Newsmax Adria.
Prvi put posle korone ovog leta se na koncerte ide bez maske, ograničenja i sertifikata.
– Ja imam muku živu sa ovim letom, zato što imam ulaznice od pre dve godine za koncerte po regionu, Pearl Jam u Budimpešti, Rage against the machine u Beču, a vidim sad su zakazali i Zagreb, Arctic Monkeys u Puli, koji moram da uklopim u svoj raspored koji uopšte ne znam kakav će da bude – kaže koncertna promoterka i novinarka Rock radija Jovana Coka Stanković za Newsmax Adria.
Vredi li ići na koncert „preko grane“
Međutim, čini se da velika svetska imena, uz retke izuzetke poput Iron Maiden još nekih, zaobilaze Srbiju, dok se u zemljama oko nas, iz večeri u veče, organizuju spektakli kakve smo do pre 8, 9 godina i mi redovno gledali u Areni i na Ušću.
– Da li vredi otići u Zagreb? Vredi otići da slušaš Stinga, The Cure, Kiss… Svi ti koncerti su na jesen, Arctic Monkeys, Tame Impala… tako da su to zaista imena zbog kojh vredi otići iz Srbije – kaže PR menadžerka u muzičkoj industriji Anja Zelić.
– A a možda će naredne godine biti u Srbiji pa će neki drugi ljudi iz regiona doći kod nas – nada se ona.
A kod nas… Exit, Nišville, Arsenal fest, Love fest, Beer fest, Guča, to su festivali zbog kojih se iz sveta dolazilo u Srbiju. Svaka opština kojoj je stalo do dobrog utiska tokom leta organizuje, ako ništa više, bar koncert na glavnom trgu.
Money, money, money, must be funny…
Spisak najavljenih koncerata u Hrvatskoj ili Mađarskoj jasno ukazuje na manjak stranih zvučnih imena u Srbiji. Kad se saberu honorar izvođača, produkcioni troškovi, platežna moć publike postaje jasnije da u Srbiji muzičku industriju, ostavljenu na cedilu tokom pandemije, pokreće entuzijam.
– Organizatori u Srbiji zaista moraju da ulože velike napore da pokriju sve troškove koje zahtevaju, a unapred znajući da ne mogu da stave istu cenu ulaznice kao u Evropi. S druge strane, muzičku industriju su napustili i sponzori. Velike kompanije su iz svojih budžeta prvo izbacile podršku kulturnim događajima i koncertima – kaže Anja Zelić.
Bez obzira na to gde se održava, odlazak na koncert za građane Srbije podrazumeva i jedno veliko “ali”, na koje se odmah nadovezuje priča o novcu.
– Mislim da se publika uželela koncerata, međutim sada dolazimo do onog ekonomskog problema. Kada gledamo na porodičnom nivou, mama i tata bi išli na jedan koncert, deca na drugi i onda se postavlja prosto pitanje – da li u porodičnom budžetu postoji dovoljno finansijskih sredstava za kupovinu ulaznica za željene koncerte – uverena je Zelić.
Zajedničko i Srbiji i regionu ali i ostatku sveta je što se nakon dvogodišnje prinudne pauze koncertna sezona tek zahuktava. Ako se po letu jesen prepoznaje dobar provod tek predstoji.
Naslovna fotografija: Nick Cave na Exit festivalu (Gosha Rubchinskiy)
Jelena Kikić/ Newsmax Adria