Facebook i Instagram uvode pretplatu

Categories NOVO, TEHNOLOGIJA, VESTIPosted on

Mark Zuckerberg, vlasnik kompanije Meta u čijem su vlasništvu Facebook i Instagram, objavio je da uvodi “Meta Verified” pretplatu, popularnu “plavu “značku”, koja označava naloge ličnosti ili brendova visokog profila i daje potvrdu njihove autentičnosti.

Ta usluga koštaće 11,99 dolara na veb verziji, odnosno 14,99 dolara za iOS i Android korisnike.

– Ovaj potez će omogućiti da nalozi budu bezbedniji i autentičniji. Neće uticati na naloge koji su već imali plavi znak. Vidljivost objava profila sa manje pratilaca biće povećana, kao i zaštita korisnika od lažnih naloga koji imitiraju njihov – napisao je direktor kompanije Mark Zuckerberg na svojim nalozima na obe mreže.

Skuplje od Tvittera – i nudi više

Meta Verified”, koja će ove nedelje biti dostupna prvo u Australiji i u Novom Zelandu, slična je sistemu koji je Elon Musk uveo na Twitteru, s uslugama provere identiteta i drugim prednostima kao što je “direktan pristup korisničkoj službi”.

Ali Twitter ovu uslugu naplaćuje manje – osam dolara za veb verziju i 11 za korisnike na mobilnim telefonima.

Kada je počeo sa naplaćivanjem te usluge prošlog novembra, na kratko je morao da je obustavi zbog velikog broja zloupotreba. Naime veliki broj korisnika plaćao je za “značku”, a potom otvarao lažne profile sa imenima poznatih ličnosti ili velikih kompanija. Zbog toga je usluga na kratko bila nedostupna.

Iz kompanije Meta naveli su da imaju sistem zaštite od takvog problema.

blank
Fotografija: Natana Elginting

Svi korisnici koji budu želeli da dobiju “značku” moraće da dokažu svoj identitet slanjem skeniranog identifikacionog dokumenta i da fotografijom na profilu koja će morati da prikazuje lice tog korisnika.

Takođe, pretplata je namenjena pojedincima starijim od 18 godina, ali ne i za naloge kompanija.

Pretplata kao iznuđen vid finansiranja

Nisu se samo Meta i Twitter odlučili za ovakav korak.

Kompanija „Snep“ planira naplatu „Snepčet plus“ od 4,59 evra mesečno, a i Telegram je potvrdio da radi na premijum pretplati.

U vreme smanjenih prihoda od oglašavanja usled sve veće zaštite privatnosti korisnika, sve više kompanija se okreće pretplati kao načinu sufinansiranja.

To je posebno izraženo nakon što je Apple uveo funkciju privatnosti za reklame “Ask app not to track”, koja omogućava korisnicima da isključe praćenje oglasa, ali i zbog izmene brojnih zakona koji regulišu pitanje privatnosti na internetui, posebno u Evropskoj Uniji, u kojoj čak i deo funkcija na koje su korisnici u Srbiji navikli – ne funkcioniše.

blank
Fotografija: Pixabay

Radovan Nikolić

Podeli na društvenim mrežama:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *